הלקוח: מסוף 207 חברה בשותפות עם אלאלוף ספנות ו NSC העולמית. החברה נותנת שרותי אחסון בונד ואחרי שחרור, ושינוע ליעדים בארץ. רוב הלקוחות הם יבואנים גדולים שגם צורכים את שרותי ההובלה הימית של NSC ואלאלוף.
לאור העלייה במשלוחי יבוא שבאה בעקבות הידוק הקשרים עם השותפה העיקרית MSC, הנהלת מסוף 207, בראשותו של גבי כנפו, המנכ"ל, החליטה על הרחבה משמעותי של אזורי הפריקה האחסון לפני המכס ואחריו, וזאת ע"י הרחבת המקום הנוכחי שהוא בסמוך לנמל אשדוד.
מנהלת הפרויקט בחרה בחברת "דרכי נועם הנדסה וניהול בע"מ" לנהל ולפקח על תהליך הבניה של ההרחבה וזאת לאור שביעות רצון מפעילות החברה בהקמת האתר הקיים שנבנה לפני 12 שנה.
פרוגרמה: לשם הכנת הפרוגרמה נשכרו שרותיו של יועץ לוגיסטי מנוסה שאפיין את הצרכים. התוכנית אופיינה במתן פתרונות שתואמים את המצב הקיים + דרישות הנהלת מסוף 207 מהמתחם שבתכנון.
תהליך בחירת היועצים: החברה הכינה מכרזים מפורטים לכל היועצים, וניהלה את בחירתם, כולל הכנת הסכמים, לקיחת ערבויות ועוד
תהליך התכנון: החברה, בהובלת יורם שמעוני, המנכ"ל, תיאמו וסנכרנו את דרישות החברה מול היועצים שנבחרו לכדי ראשית פרוגרמה שאושרת ע"י מנהלת הפרויקט והלקוח הראשי ולאחר מכן תכנית מפורטת שכללה כתב כמויות שהוכן ע"י כמאי החברה.
ביצוע: תהליך הביצוע לווה ע"י החברה שפיקחה באופן צמוד על הביצוע של הקבלן הראשי והקבלנים הנוספים. אתגרים שצצו במהלך הכשרת הקרקע והבניה טופלו במיידי. התקיימו מפגשים שבועיים עם כל בעלי העניין כולל מנהלת הפרויקט והלקוח הראשי. במעמד פגישות אלו לא רק מיקדו את העושים המלאכה לעמוד ביעדי התקציב והזמנים, אלא גם פתרו סוגיות שעלו שלא יכלו להיות מכוסים בתכנון הראשוני.
מספרים על הפרויקט:
תוספת של 60 דונם לשטח המקורי מתוכם 15K עבור מחסן מידוף.
מתקן PTI לחיבור מכולות למקור חשמל עבור ציוד המצריך קירור עד לחלוקה לאתר היבואן
שני מנופי מכולות ( RTG )
מאגר מים עילי של 550 מ'ק
משאבת כיבוי אש
גדרות בטיחות
מערכת ביטחון באמצעות רחפנים שמאבטחת את המכולות והציוד באתר
הטמעה של מערכת לאחסון המכולות בשטח המורחב הפתוח.
מערכת בקרה על כלי רכב עם ( LPR )
סגירת הפרויקט: הפרויקט ארך 20 חודשים בעלות של כ 100 מיליון ₪. תיק אתר על כל מרכיביו הוכן והוגש למנהלת הפרויקט.